تغذیهسلامت

مصرف کره بادام زمینی تا چه حد در چاقی یا لاغری تاثیر دارد؟

مصرف کره بادام زمینی

مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند سبب کاهش وزن شوند. سبزیجات از مهم ترین مواد غذایی هستند که به کاهش وزن افراد کمک می کند.

کره بادام زمینی بسیار مغذی، مقوی و لذیذ است که می توان آن را به تنهایی یا با خوراکی های دیگر مصرف کرد. تنها دو قاشق غذاخوری از آن حاوی 190 کالری انرژی است. اما نکته ی قابل توجه این است که از این 190 کالری، 144 تای آن، مربوط به چربی ها می باشد. بنابراین، باید مصرف آن را محدود کنید. در غیر این صورت به جای لاغری، چاق خواهید شد. در ادامه درباره ی این ماده ی غذایی و نحوه ی استفاده از آن توضیح داده شده است تا بتوانید با رعایت نکاتی، چاقی و لاغری خود را کنترل کنید.


همچنین با مراجعه به لینک زیر بهترین جایگزین های کره بادام زمینی را بشناسید.

>>> معرفی بهترین جایگزین های کره بادام زمینی <<<


1 مصرف کره بادام زمینی

در مقاله منتشر شده در مجله تغذیه بالینی، نشان داده شده که، آجیل ها و مغزها به کاهش اشتها و کنترل گرسنگی کمک می کنند. در پژوهشی دیگر در دانشگاه پردو، نیز ثابت شده مصرف طولانی مدت مغزها و کره آن ها، می تواند منجر به کاهش وزن گردد.

در گذشته، دیدگاه خوبی در مورد چربی ها وجود نداشت. چرا که هر یک گرم چربی، نسبت به یک گرم کربوهیدرات یا پروتئین، دو برابر کالری تولید می کرد، همانطور که می دانید کالری زیاد برای بدن خوب نیست. از سوی دیگر، مصرف کم چربی سبب می شود انرژی مورد نیاز بدن تأمین نشده و متابولیسم بدن کاهش یابد.

بادام زمینی علاوه بر اینکه نسبت به سایر مغزها، پروتئین بیشتری دارد (7 گرم پروتئین در دو قاشق غذاخوری)، سالم و مقوی بوده و منبع خوبی برای فیبر نیز می باشد. همچنین چربی بادام زمینی، از نوع گیاهی و اشباع نشده است. از آنجایی که هضم کره بادام زمینی در معده به آهستگی انجام می شود، مصرف آن سبب می شود فرد مدت طولانی تری احساس سیری کرده و کمتر گرسنه می شود.

کره بادام زمینی را نیز می توان به عنوان یک منبع ذخیره سازی کالری دانست. اگر شما نصف قاشق غذاخوری کره بادام زمینی (معادل 50 کالری) را به سوپ صبحانه خود اضافه کنید، می توانید تا ظهر سیر بمانید.

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد را به کاهش وزن سوق می دهد، این است که از خوردن غذاهای ساده و تکراری و محدود خسته می شوند. طبیعتاً هیچ کس دوست ندارد هر روز سالاد بدون سس و مرغ ساده یا آبپز بخورد. لذت بردن از چیزی که می خورید بسیار مهم است و کره بادام زمینی نیز یک خوراکی بسیار خوشمزه می باشد.

اگر چه کره بادام زمینی سرشار از عناصر غذایی و مواد مغذی مختلف است، اما در مقابل یک ماده غذایی پر کالری نیز می باشد. زمانی که تلاش خود را برای کاهش وزن، بیشتر می کنید و کره بادام زمینی بیشتری می خورید، این کالری ها در بدن شما جمع می شوند. بنابراین مصرف کره بادام زمینی را تنها به یک وعده در روز و به دو قاشق غذاخوری محدود کنید. حتماً 190 کالری جذب شده از طریق کره بادام زمینی را نیز در محاسبات کالری دریافتی روزانه خود در نظر بگیرید.

در حالت ایده آل، بهتر است تنها یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در یک وعده و یک قاشق چای خوری از آن در یک میان وعده مصرف شود. در غیر این صورت، بدن شما بیشتر از حد نیاز خود، کالری دریافت می کند که منجر به افزایش وزن می گردد.

کره بادام زمینی به دلیل مزه و طعم خوبی که دارد، مناسب افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. چرا که این افراد از خوردن روزانه ی این کره خسته نمی شوند و رژیم خود را رها نمی کنند.

در حال حاضر شرکت ها، بسته های کره بادام زمینی را به گونه ای طراحی کرده اند که تنها برای یک وعده و آن هم در قوطی های پلاستیکی است. در این صورت، به راحتی می توانید آن را با خودتان به محل کار نیز ببرید.

اگر به سختی می توانید وعده های غذایی خود را محدود کنید تا وزن شما کم شود، می توانید از کره بادام زمینی پودری استفاده کنید. مزه پودر کره بادام زمینی دقیقاً مشابه خود کره است، اما دو قاشق از پودر آن، تنها حاوی 45 کالری می باشد.

بهتر است از کره های بادام زمینی که مواد افزودنی آن کمتر باشد و تنها به بادام زمینی محدود شود، استفاده کنید. زیرا بسیاری از کره های بادام زمینی حاوی مواد افزودنی نظیر نمک، شکر تصفیه شده و طعم دهنده های مصنوعی هستند. از کره های بادام زمینی کم چرب نیز استفاده نکنید، چرا که با کاهش مقدار چربی در تولید کره های بادام زمینی، میزان شکر و سدیم افزایش می یابد.

زمانی که درب قوطی کره بادام زمینی را باز می کنید، اگر روغن آن از کره جدا شده و روی سطح قرار گرفته باشد، نشانه سالم بودن کره است. این به این معنی است که کره بادام زمینی شما، دارای مواد افزودنی نظیر اسیدهای چرب ترانس و اشباع و قندهای تصفیه شده کمتری می باشد.

پس با خیال راحت آن را مصرف کنید!

در پایان با مطالعه مقاله زیر بدانید که چگونه کاهش و از دست دادن وزن را متوقف کنید.

>>> چگونه کاهش و از دست دادن وزن را متوقف کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی

سلام من میخام چاق بشم.لاغری بیش ازحد دارم تازه شیرده هم هستم.بنظر شملروزانه چندقاشق کره بادام زمیتی بخورم تاچاق شم؟؟؟؟؟
لطفا پاسخ دهید ممنون

دکمه بازگشت به بالا