خانه و کاشانه

چگونه باربیکیو، گریل یا کباب پزهای زغالی را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن باربیکیو، گریل و کباب پز زغالی

چه خودتان یک منقل کباب ساخته و یا انواع بازاری آن را خریداری کرده باشید، و چه از باربیکیو و گریل های عمومی که در پارک ها برای استفاده ی همگان گذاشته شده است استفاده می کنید، این منقل و گریل های زغالی به نظافت، تمیز کاری، حفاظت و نگهداری صحیح احتیاج دارند. تا همیشه مانند روز اول بهترین عملکرد را داشته و غذا را به شکلی صحیح و مناسب طبخ کنند و همچنین اصول بهداشتی آن رعایت شده و سلامت غذا تضمین شود. با فن تریکس همراه باشید تا بدانید با منقل هایتان چه باید بکنید.

1 نحوه تمیز کردن باربیکیو

 چند وقت یکبار منقل های زغالی را تمیز کنیم؟

اگر منقل مال خودتان است و دائماً از آن استفاده می کنید، در فصولی از سال مثل بهار و تابستان که فصل کباب خوردن و در دست گرفتن منقل است، باید منقل را حداقل یکبار به صورت جدی و کامل بشویید و اگر به دفعات زیادی از گریل استفاده می کنید، دو بار شستشوی جدی آن حتماً لازم است. زیرا نباید کربن یا خاکستر روی گریل انباشته شود یا مواد غذایی و آلودگی روی توری گریل باقی بماند. این آلودگی ها به راحتی به غذا نفوذ کرده و آن ها را نیز آلوده می سازد.

2 نحوه تمیز کردن باربیکیو

در مورد باربیکیوهای عمومی که در سطح پارک ها و مکان های تفریحی برای استفاده ی همگان قرار داده شده است نیز توصیه می کنیم حتماً قبل از استفاده آن را تمیز کنید. زیرا واقعاً نمی دانید قبل از شما توسط چه کسانی و به چه صورتی استفاده شده است. چه چیزی روی آن طبخ شده و اصلاً آخرین باری که از باربیکیو استفاده شده است چه مدت می گذرد.

چگونه باربیکیو و یا گریل را تمیز کنیم؟

ابتدا مواد مورد نیاز برای این کار را آماده کنید:

– یک عدد فرچه ی پلاستیکی با موهایی سفت (اگر فرچه نداشتید از مسواک هم می توانید استفاده کنید. اما باید وقت بیشتری صرف کنید!)
– کاغذ فویل یا همان فویل آلومینیوم
– پاکت های کاغذی یا پلاستیکی
– کاردک
– چنگال (اختیاری)

3 نحوه تمیز کردن باربیکیو

مراحل انجام کار

1- مواد گفته شده را تهیه کرده و آماده کنید.

2- قسمت توری و پنجره ی کباب پز را جدا کرده و آن را برای چند دقیقه در آب داغ (ترجیحاً آب جوش) بیاندازید، تا موادی که به آن چسبیده است خیس خورده و راحت تر جدا شوند. بعد با فرچه روی آن کشیده و تمام مواد اضافی را از بین ببرید.

4 نحوه تمیز کردن باربیکیو

3- فویل آلومینیومی را به صورت گلوله در آورده و با آن روی توری کشیده و اسکراب کنید. فویل آلومینیومی بهترین چیز برای از بین بردن مواد سوخته و باقی مانده روی توری کباب پز است. (اگر مدتی طولانی است که پنجره ی کباب پز را نشسته و مواد چسبیده به آن بسیار خشک و محکم شده و با روش گفته شده از بین نمی رود، توری را در محلول آب و سرکه خیسانده و سپس با فرچه روی آن بکشید)

5 نحوه تمیز کردن باربیکیو

4- ظرف زغال و قسمت زیرین باربیکیو را نیز کاملاً خالی کرده و تمیز کنید. برای باربیکیوهای عمومی، پاکت پلاستیکی در دست کرده و خاکستر و زغال اضافی را حتماً خالی کنید و دور بریزید. زغال و خاکستر باربیکیوهای عمومی بسیار آلوده است. در ضمن ممکن است موادی به دیواره های آن چسبیده باشد، این مواد، باقی مانده ی غذاهاست که حتماً باید با کاردک آن ها را از بین ببرید. زیرا در اثر حرارت، گاز سمی تولید می کنند.

6 نحوه تمیز کردن باربیکیو

5- توری و پنجره ی باربیکیو را با آب و صابون بشویید. شستن قسمت زیرین و محل ریختن زغال باربیکیو، با آب و صابون ضروری نیست، اما درصورت تمایل می توانید آن را نیز بشویید. سپس آن را سر هم کرده و از کباب پز تمیزتان استفاده کنید.

7 نحوه تمیز کردن باربیکیو

نکاتی مهم در نگهداری گریل های زغالی

– بعد از هر بار استفاده، خاکستر و زغال اضافی را خالی کرده و برای هربار گریل کردن از زغال نو استفاده کنید.

– همیشه قبل از استفاده از کباب پز، توری یا پنجره ی آن را تمیز کنید. بعد از اینکه کباب پز روشن شد، توری را با فرچه یا فویل آلومینیومی تمیز کنید تا مواد سوخته و باقی مانده از استفاده ی قبلی از بین برود. زمانی که توری داغ می شود از بین بردن این مواد راحت تر است.

– قبل از گریل کردن غذاها روی پنجره، به آن روغن بزنید. این گونه مواد غذایی به توری نمی چسبند.

برای اطلاع از تفاوت روش های گریل و باربیکیو به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> تفاوت بین روش باربیکیو و روش گریل چیست؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا