سلامت

چگونه عفونت ناشی از تتو و خالکوبی را درمان کنیم؟

چه تتو تازه و چه تتویی که مدت طولانی از آن گذشته، ممکن است عفونت تتو را در پی داشته باشد. در صورتی که تتو عفونت کرده و واکنش طبیعی بدن به تتو نیست، با تمیز نگه داشتن و جلوگیری از تورم آن را درمان کنید. توجه کنید که اگر عفونت و علائم آن بعد از گذشت 2 هفته از بین نرفت، حتماً به پزشک مراجعه کنید.


برای اطلاع از انتخاب محل مناسب برای تتو به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه انتخاب محل مناسب برای تتو <<<


درمان عفونت ساده در خانه

1- روی محل کمپرس سرد بگذارید.

برای کاهش عفونت از کمپرس سرد استفاده کنید، اما هرگز یخ را به صورت مستقیم بر روی پوست نگذارید. یخ را درون حوله پیچیده و آن را به مدت 10 دقیقه روی محل بگذارید. بعد از گذشت 10 دقیقه آن را برداشته، 5 دقیقه به پوست استراحت دهید و مجدداً این کار را برای چند بار تکرار کنید.

1 درمان عفونت ناشی از تتو

2- برای درمان خارش آنتی هیستامین بخورید.

مصرف آنتی هیستامین به خارش و درمان عفونت کمک می کند. در صورتی که به آنتی هیستامین ها آلرژی ندارید، بعد از هر وعده ی غذایی قرص آن را مصرف کنید.

3- برای محافظت از محل تتو، وازلین و بانداژ را به کار بگیرید.

یک لایه ی نازک وازلین را روی محل زده و برای محافظت از گرد و کثیفی که باعث تشدید عفونت می شود، دور آن را بانداژ کنید. سپس وازلین و باند را هر روز تعوض کنید. اگر در برداشتن بانداژ مشکل داشتید و به محل چسبیده بود مقداری از آن را با آب ولرم بخیسانید و بلند کنید.

2 درمان عفونت ناشی از تتو

4- سوزش خفیف زخم را با آلوورا درمان کنید.

آلوورا حاوی ترکیباتی است که باعث کاهش درد و بهبود زخم می شود. آلوورا را روی زخم گذاشته تا خشک شود و در صورتی که درد التیام نیافت، دوباره این کار را تکرار کنید.

3 درمان عفونت ناشی از تتو

5- اجازه دهید زخم نفس بکشد.

گرچه محافظت زخم از کثیفی، گرد و خاک و نور آفتاب بسیار مهم بوده، اما زخم و پوست باید نفس بکشد. در معرض هوای تمیز و البته در سایه قرار گرفتن محل تتو باعث شده زخم به خودی خود درمان شود. پس زمانی که در منزل هستید، بانداژ را باز کنید.

4 درمان عفونت ناشی از تتو

6- اگر بعد از گذشت دو هفته علائم عفونت درمان نشد، به پزشک مراجعه کنید.

اگر روش های گفته شده در درمان عفونت مؤثر واقع نشد، به پزشک مراجعه کرده تا با انجام آزمایشات، بهترین درمان را دریافت کنید.

7- واکنش آلرژیک تتو را با پماد استرویدی موضعی درمان کنید.

برخلاف عفونت ها، واکنش های آلرژیک که ناشی از ورود جوهر به پوست بوده، بسیار شایع است. اگر پوست قرمز و همراه با خارش و تورم را احساس کردید، این علائم واکنش آلرژیک بوده و باید از پمادهای استرویدی موضعی استفاده کنید.

5 درمان عفونت ناشی از تتو

علائم عفونت تتو چیست؟

1- به محض مشاهده ی رگه های قرمز روی تتو به پزشک مراجعه کنید.

رگه های قرمز نشانه ی وجود عفونت بوده و امکان گسترش آن وجود دارد. گاهی این رگه ها می تواند نشانه ی عفونت خون خطرناک باشد که باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. البته علائم نشان دهنده ی عفونت خون فقط به صورت رگه های خونی است. لکه ی خون کامل خبر از غفونت خون نمی دهد.

6 درمان عفونت ناشی از تتو

2- در طول بهبود تتوی تازه، انتظار کمی خونریزی را داشته باشید.

بعد از تتو احتمال خونریزی تا 24 ساعت وجود دارد. در طول این مدت تتو را باندپیچی نکنید، زیرا خونریزی کاملاً طبیعی است. در واقع تا یک هفته انتظار خونریزیِ بسیار کمِ ملایم به زرد و رقیق وجود دارد.

7 درمان عفونت ناشی از تتو

3- علائمی چون تب، التهاب، خارش و تورم را در نظر داشته باشید.

محل تتو بعد از یک هفته نباید هیچ کدام از علائم گفته شده را داشته باشد. در صورت وجود این علائم، محل تتو آلوده بوده و برای درمان آن باید سریع اقدام کنید.

8 درمان عفونت ناشی از تتو

جلوگیری از عفونت ها

1- پس از خالکوبی پوست را 24 ساعت پوشیده نگه دارید.

این کار باعث می شود زخم های ناشی از سوزن که هنوز باز هستند از گرد و غبار و نور آفتاب در امان مانده و عفونت به داخل تتو راه نیابد.

9 درمان عفونت ناشی از تتو

2- لباسی بپوشید که با تتو در تماس نباشد.

در طول بهبودی زخم تتو، پوشیدن لباسی که با آن در تماس باشد منجر به عفونت می شود. در صورتی که باید لباس به تن داشته باشید، بهتر است ابتدا ژل آلوورا را روی محل گذاشته و بعد لباس را روی آن بپوشید.

10 درمان عفونت ناشی از تتو

3- از دستکاری تتو تا بهبودی کامل خودداری کنید.

خاراندن، کندن و دستکاری کردن محل تتو، باعث خراب شدن تتو و ایجاد عفونت می شود.

11 درمان عفونت ناشی از تتو

4- 6 تا 8 هفته بعد از تتو، محل را از آب و نور خورشید دور نگه دارید.

در معرض آب و نور خورشید قرار دادن تتو، شانس عفونت را تا حد زیادی افزایش می دهد. هنگام حمام کردن محل تتو را با پلاستیک پوشانده و از خیس شدن آن جلوگیری کنید.

12 درمان عفونت ناشی از تتو

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا